اختتامیه جشنواره شعر ملی کودک و نوجوان رضوی برگزار شد + فیلم آزادی ۹ نفر از زندانیان بیرجند به برکت حضور پرچم رضوی برگزاری «جشن بزرگ امام‌رضایی‌ها» در مشهد مقدس + جزئیات گردهمایی دست‌اندرکاران همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خطیب فرهنگ | درباره مرحوم فخرالدین حجازی سیاست‌ورزی در پس پرده آکادمیا گردهمایی رؤسای ستاد‌های توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور، در مشهد برگزار شد + فیلم توزیع ۳۰۰۰ غذای گرم بین سیل زدگان منطقه سیدی مشهد خدمات آستان قدس رضوی به مردم سیل‌زده مشهد | اختصاص ۱۰۰ واحد رایگان در زائرشهر رضوی نقاره حاجت‌ها یادی از آیت ا... محمدتقی بهجت| رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند حق همسایگی امام مهربان زندگی باشکوه با مهندسی معرفتی امام رضا (ع) خدمت‌رسانی آستان قدس رضوی به سیل‌زدگان مشهد قاضی‌زاده هاشمی: پیام انقلاب اسلامی به عالم، بیداری اسلامی و فهم مستقل بود آزادسازی ۱۶۰۰ زندانی جرایم غیرعمد با نذر امام رضا(ع) | اجرای عملیات عمرانی در ۳۰۸ روستا + فیلم آیا نماز آیات برای طوفان و رعد و برق واجب است؟
سرخط خبرها

حمیدرضا الداغی کیست؟ | شهید امر به معروف و نهی از منکر

  • کد خبر: ۱۶۱۵۵۳
  • ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
  • ۹
حمیدرضا الداغی کیست؟ | شهید امر به معروف و نهی از منکر
شهید حمیدرضا الداغی پس از درگیری با کسانی که برای چند دختر در سبزوار مزاحمت ایجاد کرده بودند، با ضربات متعدد چاقو، به شهادت رسید.

به گزارش شهرآرانیوز - چند روز پیش ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که مزاحمت چند پسر برای چند دختر را نشان می‌داد. اما قسمت دردناک این ویدئو جایی بود که جوانی (حمیدرضا الداغی) برای نجات دختران وارد می‌شود و مهاجمان ناجوانمردانه او را با ضربات چاقو از پا در می‌آورند. 


ببینید

جان‌فدایی شهروند سبزواری در دفاع از دختران جوان| ضاربان سابقه دار دستگیر شدند+ فیلم


دادستان سبزوار درباره این اتفاق گفته است:

مطابق تصاویر دوربین‌های مدار بسته و تحقیقات به‌عمل آمده، در شامگاه ۸ اردیبهشت، یکی از شهروندان که منتظر بازگشت فرزند خود از کلاس بود، متوجه ایجاد مزاحمت و درگیری ۲ جوان با یک دختر جوان و کشاندن دختر در خیابان به اجبار و زور شده و در یک اقدام شجاعانه و انسانی، بلافاصله برای نجات دختر جوان اقدام می‌کند. متاسفانه هر ۲ جوان مزاحم، که حسب بررسی به‌عمل آمده دارای سوابق متعدد کیفری هستند، در واکنش به دفاع شهروند سبزواری از دختر جوان، ناجوانمردانه با سلاح سرد وی را از پشت سر مورد اصابت چاقو و سپس نفر دوم از روبه‌رو مورد جرح شدید قرار می‌دهند و پس از ارتکاب جرم از محل متواری می‌شوند.

متاسفانه حمیدرضا الداغی در این حادثه جانش را از دست‌می‌دهد. او به عنوان شهید امربه معروف و نهی از منکر شناخته شده است. مردم سبزوار هم عصر یکشنبه در محل شهادت شهید «حمیدرضا الداغی» حاضر شدند و محل شهادت او را گلباران کردند.


ببینید

گلباران محل شهادت شهید آمر به معروف در سبزوار + فیلم


مراسم تشییع پیکر مطهر شهید امر به معروف و نهی از منکر "حمیدرضا الداغی" فردا دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ساعت ۱۵ از محل مهدیه مشهد به سمت حرم مطر رضوی برگزار خواهد شد. همچنین پیکر شهید الداغی، از ساعت ۹ صبح سه شنبه ۱۲ اردیبهشت، از مقابل مسجد جامع سبزوار تشییع و برای خاکسپاری، به گلزار شهدای سبزوار منتقل خواهد شد.

مراسم وداع با پیکر مطهر شهید، دو‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ساعت ۱۹ در محل شهادت وی و همچنین در دانشگاه حکیم سبزواری، برگزار خواهد شد.


در ادامه حتما بخوانید

آغاز مراسم تشییع باشکوه پیکر شهید غیرت «حمیدرضا الداغی» در سبزوار

نگاهی به زندگی شهید «حمیدرضا الداغی»، شهید غیرت سبزوار

نماینده سبزوار: قوه قضائیه با قید فوریت عوامل قتل شهید «الداغی» را مجازات کند

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
بهار
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
3
5
خب الان این دخترای بی حجاب که بی شرمانه و جسورانه میریزن کف خیابون حقشون پرپر شدن امثال این جوانه ؟؟؟یا کمک پلیس؟؟؟ شمایی که برهنگی و انتخاب کردی آیا خودتو مصون میدونی از حمله اینجور کفتارها؟؟؟یه دختر۱۳ساله رو یتیم گذاشتین.من که فقط خون گریه کردم برا شجاعت شهید.این شهید عاقبت بخیر شد ولی بدا به حال ما ملت
رسول
Canada
۰۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
چرا در کشورهای دیگر که حجاب اختیاری است همچین مشکلاتی کم تر از ایران است؟ چون تامین امنیت مردم وظیفه پلیس است. متاسفانه پلیس ایران تبدیل شده است به ابزار سرکوب نه تامین امنیت همه مردم.
ابوالفضل
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
0
1
یاد و نامش گرامی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
1
1
اینه آزادی که میخواستید هر روز پر پر شدن یکی از جوانهای پاک و بی گناه جواب این خون ها را چه جوری میدید
لیلا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
0
0
درود.

از قوه قضاییه تقاضا دارم هر چه زودتر انتقام شهید بزرگوار و باغیرت حمیدرضا الداغی رو گرفته و قاتلان شهید را به اشدد مجازات برسانند. رحم بر اینان جایز نیست
آرماگدون
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
0
0
دوست عزیزم آقا رسول جان در کشور های دیگر که مهد آزادی بیان نیز هستند این اتفاق ها می افتند مثلاً چند هفته پیش اتفاقی شبیه این افتاده بود.
یا مثلاً پلیس آمریکا نیز دفعه ی قبل یه پلیس رو دادگاهی کرده بودن که میخواست تعرض بکنه به یه دختر که رییس دادگاه خیلی شیک و مجلسی تبرعه اش کرد در صورتی که پلیس به سختی دستگیرش کرده بودن
ک م
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
0
0
شهید امر به معروف و نهی از منکر؟
معلم
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
0
0
بازن زندگی ازادی تون هزاران جوان باغیرت دیگر مثل ایشون پرپرخواهند شد....آخر آزادی زنان فقط جهت بهره مردان است ....
محمدرضا کیانفر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
0
1
.
عبدالحسین خسروپناه دبیر انقلاب فرهنگی گفت: یک جوان خواسته دختری را نجات دهد او را شهید کرده و دو فرزندش را یتیم کردند.

آقای خسروپناه،
فقط کسی شهید است که حین انجام وظیفه کشته شود حمیدرضا الداغی که یادش در قلب تمام انسانهاست داوطلبانه از مظلومی دفاع کرده و کشته شده عنوان شهید به او تعلق نمی‌گیرد زیرا وظیفه نداشته درگیر شود بلکه می‌بایست با احترام مزاحمین را نصیحت می‌کرد.
ز روی آتشین شمع اگر شد انجمن روشن، شبستان جهان گردید ازان سیمین بدن روشن.
به خاکش تا به دامان قیامت نور می‌بارد، چراغ هر که گردید از دم گرم سخن روشن.

سرور گرامی،
تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.
با تشکر از توجه شما.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->